Παρασκευή 17 Μαΐου 2013

Πρόληψη τροχαίων ατυχημάτων χάρη στη τεχνολογία


Τα τροχαία ατυχήματα αποτελούν μια σοβαρή απειλή για την ανθρώπινη ζωή.Δεδομένου ότι το αυτοκίνητο πρέπει να αποτελεί ένα χρηστικό μέσο μεταφοράς,οι κατασκευαστές αυτοκινήτων σχεδιάζουν οχήματα με γνώμονα την αξιοπιστία και την ασφάλεια.Ωστόσο λόγω ανθρώπινου λάθους,συγκυριών και αμέλειας ,συμβαίνουν ατυχήματα.


Σήμερα,ιδιαίτερη προσοχή έχει δοθεί σε τεχνολογίες που μπορούν να μειώσουν τα τροχαία ατυχήματα.Υπηρεσίες που παρέχονται από τα έξυπνα συστήματα μεταφορών και περιλαμβάνουν προειδοποίηση επερχόμενης σύγκρουσης,αποφυγή σύγκορυσης και αυτόματο έλεγχο,αναμένεται να συνεισφέρουν στη μείωση των ατυχημάτων. Ωστόσο αυτά τα συστήματα βοήθειας του οδηγού βασίζονται σε τεχνολογίες αυτόνομων αισθητήρων που είναι σε θέση να αναγνωρίζουν την κατάσταση γύρω από το όχημα και σε περίπτωση κινδύνου να προειδοποιήσουν κατάλληλα τον οδηγό.Τεχνολογίες αισθητήρων,βασισμένες κυρίως σε radar και video,δίνουν τη δυνατότητα να υπάρχει σε πραγματικό χρόνο η εικόνα του περιβάλλοντος του αυτοκινήτου και συνεπώς,να αποτρέπουν τα τροχαία ατυχήματα ή τουλάχιστον να μετριάζουν τις συνέπειες αυτών.Παρ’όλα αυτά,το εύρος στο οποίο τα προηγμένα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού είναι εφαρμόσιμα δεν μπορεί να υπερβεί την μέγιστη λειτουργική ακτίνα των αισθητήρων που τα αποτελούν.Συνεπώς το επόμενο βήμα από την αποτελεσματική,πραγματικού χρόνου προειδοποίηση περιβάλλοντος κατάστασης,είναι η εκτεταμένη κάλυψη(σε χρόνο και χώρο) που μπορεί να προσφέρει ένα δίκτυο συνεργαζόμενων αυτοκινήτων και η απαραίτητη υποδομή που θα προσφέρει πλήρη κάλυψη όλων των ενδεχόμενων επικίνδυνων καταστάσεων.

 


 Αυτόματο φρένο

Τα πρώτα νέα έρχονται από τον Βορρά όπου η Volvo, που πρωτοπορεί στην ασφάλεια των οχημάτων. Η σουηδική αυτοκινητοβιομηχανία θέλει να κατασκευάσει ένα αυτοκίνητο, που θα σταματάει αυτόματα πριν από την πρόσκρουση. Οι μηχανικοί της Volvo σχεδιάζουν μία νέα τεχνολογία αυτόματου φρένου, με την οποία τα αυτοκίνητα θα σταματούν όταν θα «αισθάνονται» ένα άλλο αυτοκίνητο επικίνδυνα κοντά τους, είτε από μπροστά, είτε στα πλάγια. Ο επιστήμονας Έρικ Κέλινγκ δοκιμάζει τη νέα τεχνολογία στα κρας τεστ στη Σουηδία και δηλώνει: «Το αυτοκίνητο διαθέσει ένα σύστημα αισθητήρων που εντοπίζουν σε ποιο σημείο γύρω από το όχημα βρίσκεται ένα αντικείμενο. Υπάρχει ένα GPS μέτρησης και ένας αισθητήρας στην οροφή και υπολογίζουμε την απόσταση και το μέρος που βρίσκεται το αντικείμενο. Αυτό που πραγματικά θέλουμε να μάθουμε είναι τη σχετική θέση τους αυτοκινήτου σε σχέση με το άλλο όχημα». Τα πρώτα τεστ είναι ενθαρρυντικά και το αυτοκίνητο σταματάει λίγο πριν σύγκρουση, παρότι ο οδηγός πατούσε κανονικά στο γκάζι. «Πιστεύουμε ότι τα ατυχήματα μπορούμε να τα αποφύγουμε στο μέλλον» υπογραμμίζει ο κ. Κέλινγκ και εκφράζει το όραμα της Volvo, που ότι « στο μέλλον δεν θα έχουμε συγκρούσεις, ούτε θανατηφόρα τροχαία».

Έξυπνη οθόνη

Στα εργαστήρια της General Motors στο Ντιτρόιτ, οι επιστήμονες ερευνούν τρόπους, με τους οποίους το αυτοκίνητο θα μπορεί να προλαβαίνει κάθε απρόοπτο, ενώ θα ενισχύει τις αισθήσεις του οδηγού. Η αμερικανική εταιρεία αναπτύσσει μία πρωτοποριακή ευρεία οθόνη ευρείας διάστασης (16:9). Τρεις υπέρυθρες κάμερες θα υποδεικνύουν στον οδηγό την ακριβή κατεύθυνση. Οι ερευνητές ελπίζουν ότι η οθόνη θα δίνει στον οδηγό μία οπτική «υπερανθρώπου». Για παράδειγμα σε περίπτωση πυκνής ομίχλης, οι υπέρυθρες κάμερες θα μπορούν να υποδεικνύουν στον οδηγό με μία μπλε γραμμή τα όρια του δρόμου. Επιπλέον, το αυτοκίνητο θα αντιλαμβάνεται που κοιτάει ο οδηγός και θα τον βοηθάει όταν η κατάσταση θα δυσκολεύει.

Ψηφιακά ανθρώπινα ομοιώματα για κρας τεστ


Η αυτοκινητοβιομηχανία χρησιμοποιεί ανθρώπινα ομοιώματα προκειμένου να διαπιστώσουν και να βελτιώσουν την ασφάλεια ενός αυτοκινήτου. Η μεγάλη πρόκληση όμως για τους επιστήμονες όμως, είναι να αντικαταστήσουν τα ανθρώπινα ομοιώματα με ψηφιακά. Με αυτό τον τρόπο θα μπορούμε να κάνουν μία προσομοίωση ατυχήματος με κάθε ανθρώπινο σωματότυπο και να δουν ποιες θα είναι οι επιπτώσεις από την πρόσκρουση στο ανθρώπινο σώμα. Στόχος, είναι να δημιουργηθεί το κατάλληλο εσωτερικό αυτοκινήτου που να περιορίζει στο ελάχιστο τους τραυματισμούς και να εξαλείψει την πιθανότητα του θανάτου.



Γιατρός ρομπότ

Εν τω μεταξύ, οι γιατροί στο νοσοκομείο Τζάκσον Μεμόριαλ στο Μαϊάμι βρίσκονται στη διαδικασία κατασκευής ενός γιατρού ρομπότ. Πρόκειται για προηγμένη τηλεϊατρική, όπου ένας χειρούργος μπορεί να ελέγχει το ρομπότ και τις κινήσεις του από ένα μακρινό σημείο. Το ρομπότ γιατρός μπορεί να κινείται μέσα στους χώρους του νοσοκομείου χωρίς καμία βοήθεια. Στόχος των γιατρών είναι να μπορούν να στείλουν το ρομπότ - γιατρό μαζί με τα σωστικά συνεργεία στον τόπο του τροχαίου. Μέσω κάμερας θα μπορούν να κάνουν μία γρήγορη διάγνωση, ενώ θα δίνουν οδηγίες στους διασώστες σε περίπτωση που κάποιους από τους τραυματίες χρειάζεται άμεση ιατρική φροντίδα.

Το αυτοκίνητο-υπολογιστής

Στο Jackson Memorial Hospital,σε πειραματικό στάδιο βρίσκεται η εφαρμογή του Επείγοντος Αλγορίθμου με την οποία ένας υπολογιστής μέσα στο αυτοκίνητο μπορεί να μεταδώσει λεπτομερείς πληροφορίες σχετικά με τις δυνάμεις σύγκρουσης των επιβατών. Λαμβάνει όλα τα στοιχεία που το αυτοκίνητο μπορεί να προσφέρει (η αλλαγή της ταχύτητας, το πόσο γρήγορα το αυτοκίνητο σταμάτησε η γωνία της σύγκρουσης) και αποφαίνεται για τη σοβαρότητα του τραυματισμόύ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου